Alex Vissering

woensdag, juni 28, 2006

Rare jongens die mensen

Druk. Schuurtjes afbreken,schuurtjes bouwen, troep in schuurtjes opruimen of weggooien,grote asbest schuur leegmaken voor sanering, nieuwe keuken uitzoeken, liedjes bedenken, ratten vangen, zand tussen de tegels vegen…..
Tussendoor voetbal kijken en constateren dat het oranje gevoel wel heel snel in de grijze container verdwijnt.
Beseffen dat een avond geen TV ontzettend leuk kan zijn als je je stort n 28 jaar hamsterwoede in de schuur.
Antieke passchoentjes, semi antieke muurankers, het door grootmoeder in hindelopen groen opgeverfde kruidenrekje, alles krijgen we voor de dertiende of veertiende keer in handen.

We hebben toch maar besloten hier te blijven zodat de boerderijtjes op Westerwolde nu helemaal voor onze medemens uit de Randstad zijn.
Tijdens de werkzaamheden in en rond het huis hebben we toch nog genoten van de voetbalwedstrijden.
Ik betrap me er op dat ik eigenlijk best één van de zestien miljoen coaches ben en dat mijn analyse meestal beter is dan die van de TV analisten zoals J.Mulder en R.Gullit.
Mijn favoriete voetballer is dan ook die Franse jongen met een kop als een ingetrapte emmer, Franck Ribery. n Bikkel.



Mijn oranje gevoel bleef desondanks toch wat achter bij de mede Nederlander.
Er ligt bij ons een oranje vliegenmepper bij de computer.
Die stamt nog uit de tijd van twee halen één betalen uit de post Europese kampioenschapstijd, uit de vorige eeuw.
Door het “eigen huis en tuin” gevoel wat ik nu de laatste weken ontwikkeld heb is mijn interesse in voetbal talkshows en andere programma’s over deze sport op een laag pitje komen te staan.
Vervelende luidruchtige mannen die het allemaal beter weten passen nu even niet in mijn potje met vet.
Het valt natuurlijk ook niet mee om een uur te vullen als je maar voor tien minuten gespreksstof hebt, maar dan nog.
Schrappen die hap!
Wat mij ook opvalt is dat hele volksstammen zomaar opeens in een vlaag van verstandsverbijstering achter een clubje aanlopen, als het niet goed gaat je laten vallen en dan weer als de lemmingen achter je aanhuppelen als het wel weer redelijk gaat. Waar hebben we dit vaker gezien?
Rare jongens, die mensen…

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage