Alex Vissering

vrijdag, mei 19, 2006

de Groetn

Graag wil ik u er op wijzen dat, gezien de situatie in Nederland, in politiek Den Haag wel te verstaan, ik u niet uit kan leggen wat er met ons land aan de hand is.
Als de fractie voorzitter van de SGP de Here Van Der Vlies, de MP, de Here Balkenende, Hare vrouwe, Minister Verdonk en nog een stuk of wat geachte afgevaardigden en bekleders van uitermate belangrijke posities hun verbale frustraties in de media storten, mij een raar zwaar onderlijfpijntjeachtig gevoel bekruipt alwaar mijn toch niet misvormd of door erosie aangetast gestel totaal geen raad mee weet.

Kortom, ik kan ze beslist niet pruimen.
Ik heb het wel geprobeerd.

Al langer verkeer ik in de veronderstelling dat er in ons land een aantal dingen goed mis zijn.
Mijn overtuiging, dat sinds 2002 ons land afdwaalt in middelmatigheid en nog meer regeltjes ons ontbijt, middagmaal en avondeten verpesten doet mij wegzinken in conservatisme en jank naar de goede oude tijd toen er nog negerzoenen waren en geen populisten en andere snode hardroepers hun enge plannetjes probeerden te verwezenlijken in deze snelle, voor mij te snelle maatschappij.

Ik vind het een belediging dat de besturen van instellingen, politici en andere hoge bomen banen ongebreideld hun gang kunnen gaan en de essentie van waar het om gaat totaal voorbij hobbelen en ons, het gewone volk niet serieus nemen.
Allerlei constructies en gesjoemel met diverse petten op lijkt gewoon te worden en de samenleving verwordt tot een soort klassenmaatschappij met aan de ene kant de stropdas dragende bovenhelft en aan de andere kant de zwijgende, met hun hoofd schuddende minderheid.

Mijn individuele werkplan zal er dan ook op gericht zijn struisvogelpolitiek te bedrijven, waar ik kan de ” nouveau glandes” te ontwijken en mij te distantiëren van de ingeslopen oppervlakkigheid en gedrag.
Daarom lieve lezers ga ik mij met ingang van volgende week donderdag, bezinnen op uw leven.
In Polen,30 kilometer van Wit Rusland ga ik de mensen wijsmaken dat het allemaal wel meevalt met de Euro en het westerse systeem.
Volgende week en de week erna geen weblog.
De Groetn.

1 reacties:

  • Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
    »

    Door Anonymous Anoniem, Op 5:04 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage