Alex Vissering

zondag, juli 30, 2006

Zaag

Mannen zijn rare dingen. Wij snijden inderdaad het vlees, krabben aan onze kont, boeren en laten winden.
Als ik als muskusrattenvanger in mijn gebied ben, stop ik regelmatig om mijn territorium af te bakenen.
Dit doe ik middels een plasje tegen een boom, het liefst een oude eik van over de honderd jaar oud.

Wij maken testosteron aan, een stof die ons onze mannelijkheid geeft en er voor zorgt dat alles zo functioneert zoals het functioneert.
Als ik bijvoorbeeld de ene dag slecht fiets doordat er nogal wat tegenwind op de Poortweg staat, kan ik een dag later de sterren van de hemel fietsen omdat mijn lichaam weer een onsje testosteron heeft gefabriceerd.
Elke man produceert van dit spul. De één wat meer dan de ander.
Als je genoeg hebt kun je er zelfs wedstrijden mee winnen, zeggen ze.
Door dit spul doen wij zo kerelachtig en dit is de reden.
Biologie, lieve lezers het is puur biologie. Door moedertje natuur gedragen wij ons zo.
Mannen zijn jagers! Mannen willen macht! En…. wij willen een eigen koninkrijk!

En die heb ik.
Een nieuwe schuur met een heuse werkbank.
Er staat zelfs een goed gevulde koelkast onder de werkbank en het transistor radiootje ontbreekt ook niet.
Om er een geheime zender op te zetten gaat me nog iets te ver maar dat komt nog wel.
De werkbank is voor de moderne man zijn terrein, nee, zijn domein.
Ik heb een vakjeskastje bij de Praxis gekocht met in elk laatje weer een ander maat schroefje, boutje, plugje of ander onzinneg dingetje.
Ik heb zoveel parkers dat ik vanaf vandaag elke dag tot het eind van mijn leven wel ergens een schroef in kan draaien.

Na jarenlang wanbeleid in mijn gereedschappen huishouding ben ik de trotse bezitter van vier waterpomptangen, zes nijptangen, elf hamers, twee workmates, drie boormachines en een doos vol schroevendraaiers en ander los spul.
Valt u wat op?
Geen zagen, juist ja!
Deze week heb ik naast het vakjeskastje voor de kleine dingen ook nog een echte handzaag en een decoupeerzaag gekocht.
Als ik het woord ZAAG tik, voel ik hoe de testosteronproduktie in mijn body toeneemt en daarom koop ik deze week een ijzerzaag, een alleszaag, een cirkelzaag en natuurlijk een zaag om de week mee door te zagen.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage