Alex Vissering

vrijdag, augustus 18, 2006

Opbranden

Het is soms moeilijk om je niet met allerlei dingen te bemoeien.
Je bent onderweg en denkt bij jezelf: “Dit moet toch iemand verzonnen hebben”, of… Welke eikel bedenkt nou zoiets
Zulke gedachten variëren bij mij van de aanleg van de Zuiderzeelijn tot waarom er hier in Ter Apel geen camperplekken bij de jachthaven zijn.

Ik reed vanmiddag met Klaas van de KRO door ons Groningerland en ontdekte richting Winschoten een paar foeilelijke nieuwe gebouwen, bij Vlagtwedde zag ik dat het nutteloze Week der Besten begonnen was.
In Wollinghuizen, tijdens de Week der Besten ‘Tirol’ genaamd hangen vreemde dingen in de bomen.
Bij navraag bleek er door Wollinghuizen een kabelbaan te lopen.

Er is veel onzin in de wereld.
Misschien erger ik mij wel te veel aan zinloos gedoe.
Iemand die zijn auto wast als het smerig is kan ik begrijpen maar iemand die elke week een potje turtlewax op zijn heilige koe smeert vind ik een rare man.
Een mooi huis is geweldig maar een huis met nieuwerwetse architectonische grappen en grollen in zijn ontwerp kan ik wel mooi vinden maar niet hier.
Er is ruimte genoeg bij de Blauwe Stad voor dat soort excessen.
Ga zo maar door.
Er is elke dag wel wat.

Rij door de eerste de beste nieuwbouwbuurt en iedereen heeft twee grote design vazen voor het raam staan. Wie heeft dat bedacht?
Is meneer Blokker of Leen Bakker op een morgen wakker geworden met het idee om 670542 nederlanders twee vazen te verkopen.
Wie zit hierachter?

George Bush dames en heren. George Bush. Mister President luistert alles af.
Hij is Big Brother. Hij is watching you.
Hij regelt met Blokker, Balkenende, Ikea, C.Cola en een aantal andere ondernemingen en lui de vreemde,rare uitspattingen waar ik geestelijk over struikel.
George Bush is voorzitter van het wereldwijde Coniferenverbond.
Er is maar een remedie. Vierendelen. Opbranden en vooral geen stekjes van maken.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage