Alex Vissering

zondag, september 14, 2008

Noordmannen/VisseringsVisie/Kropswolde

T Speulgoudje woar ik t wiest mit was, was n Morris Minortje in n soort boswachtertje gruine kleur mit holten panlatjederij aan de ziedkaanten. Ze muiken in Engeland auto’s van blik en holten ziedstrepen in de zesteger joaren. K Kon der uren mit speulen en de kokosmatten bie ons in de gange waren mien autoweg. N Olle schounendeuze was mien garage. Dou k wat older wuir kwamen de bongeljoaren en netuurlek dee de tillevisie zien intrede.
Pipo de Clown en Mamaloe en Swiebertje waren onze favorieten en Tante Rieke n poar huzen wieder was onze huus- bioscoop.
Ale kinder uut de buurt zaten bie Tante Rieke tilleviesie te kieken. Zai traktaarde de haile boudel aaltied op waarme ijsco’s van n dubbeltje en was stoapelgek mit ons.
Snuf en Snuitje waren de boeven en Malle Pietje de komiek van dij tied. Dou kwam Bonanza en Gunsmoke. Stoere cowboys reden mit n gloepense gang over de prairie, de meziek ging net zo haard ast t hoefgetrappel van de prachtege peerden. Echte kiddels schoten heur pistolen en geweren leeg in de lucht en ik docht, dit wil ik ook.
Op Sinterkloas 1964 kreeg ik ain repeteergeweer mit knappertjes en n peau de suède reebroen jassie mit franje aan de maauwen. N Beetje aan de grode kaande, mor ach, wel zag dat. In mien gedachten reed ik op mien Little Joe peertje over de zaandpoaden van de Veenkolonies en ik vuilde mie den ook n pionier, dij op t kerkhof van de Hervormde kerke in Muzzelknoal achter bisons aanzat en indioanen doodschoot. Woare slachtvelden speulden zok oaf tuzzen de groaven van: Hier rust mijn lieve man en vader en ‘De Here heeft tot zich genomen….”
De beuken hege rond t kerkhof was de grens tuzzen Texas en Mexico. T Duurde mor eem en wie haren bie ons in de volieres ons aigen cowboydörp. T Leutje hounderhok was the jail en t vak woar wie s winters de wildzang in huilen was de saloon, de bank en de bakkerij.
Dollars schreven wie zulf deur de schriffies van school te verknippen in repen en doar mit de viltstift van mien pa de bedroagen in te vullen. Ik was ook metain de riekste cowboy van de haile buurt.
De wasliene poale in toene was de galg en elke gringo mit n verleden of n slecht gewaiten wuir hier ophongen. Wie speulden elke weke n oaflevering van de series noa en t kwam regelmoateg veur dat Bonanza opging in Gunsmoke en aandersom. Henkie Smit zong aaltied: tandanderandanderandanderan Bonaaanxzaaaa en Werner Hebels haar de mooiste houd. N mooie tied was dat. Wie waren jong en ongeschonden, de Beatles vonden de popmeziek uut en ik baauwde mien eertse gitaar van n sinasappelkissie, n n vuren latje en verrouste gebruukte snoaren van ons Jaap zien banjo. As in dij tied de tillefoon ging stonden wie allemoal bie voader te kieken en roadden stiekom wel of hai der veur haar. De snelkookpane van ons moe stond aaltied te sissen. 7 jonges en 2 ollen waren wel eem 9 man woar voedsel aan verstrekt mos wodden. De aine lusde gain stampot ‘haide bliksem’ en d aander haar de pest aan macaroni terwiel ons Johnny bie de aanblik van n doodnormoale siepel aal op de rekken ging. Pa zien joa was joa en nee was nee. Ze luiten ons mit ales geworden en grepen in as dat neudeg was.
Mien moe was supernanny, jeugdwaarker, orthopedagoog, chauffeur van de band en reloatie therapeute in ain. As ik nou in september 2008 : “Nee knul das nou een navigatiesysteem” op de radiorecloame heur, wait ik dat der veul mis is.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage