Alex Vissering

zaterdag, december 23, 2006

Vliegen

Ik heb gevlogen of ik ben gevlogen, hoe zeg je dat.
Gisteren ben ik met piloot Ronnie Schmitz voor het eerst in mijn leven de lucht in geweest.
Met een Cesna zijn wij vanaf vliegveld Hoogeveen in één rechte lijn richting Westerwolde gevlogen en ik heb ondanks dat het wat diezeg was een aantal foto’s gemaakt en genoten van een hele nieuwe ervaring.
Ik had gedacht dat ik al kotsend en brakend achter in het vliegtuigje zou hangen maar dit was zeker en vast niet het geval.

Wat mij het meeste opviel dat Groningen er echt anders uitziet dan Drenthe.
Vooral rond Sellingen, en dan bedoel ik de Beetse en Ter Borg, is het erg mooi.
Het lijkt vanuit de lucht een beetje op een middeleeuwse maquette en hetzelfde was rond het Klooster in Ter Apel het geval.
Drenthe is onderverdeeld in heel veel vakjes met natuurgebiedjes er tussen en verder lijkt het behoorlijk saai daar. Monotoon bedoel ik eigenlijk.


Wat mij tijdens mijn luchtdoop ook verbaasde was de controle van de piloot op van alles.
Eerst liep Ronnie om het gevaarte toe en keek of alles in orde was om daarna in het ding zelf alles te controleren.
Voordat je letterlijk de lucht in gaat wordt een checklist afgewerkt en het moment dat je loskomt van de aarde is sensationeel.
Geen poten meer op de grond, nee als een vogeltje zweef je door de lucht.
We vlogen we langs de vuilverbranding in Wijster richting Grunnen.
Om een aantal meeuwen vanaf de bovenkant te spotten was een prachtige ervaring.
Schapen zijn vanuit een vliegtuigje ook mooi.
Het lijken net witte druppels.
Je ziet vanaf de bovenkant ook de verschillende nieuwe wijken bij de plaatsen en dorpen.
Witte schimmel noemen ze dat.
De huizen van Odoorn en Musselkanaal lijken precies op die van Heerhugowaard en Valkenburg. Heel lelijk gezicht in t echt maar ook int echt vanuit de lucht.
Je ziet dat veel beleidsmakers maar wat doen.
Een bungalowpark lijkt uit een vliegtuig op een video-spelletje en het ratatatat gevoel speelde gisteren diverse keren bij mij op.

Prachtige middag gehad.
Muskusrattencontrole vanuit de lucht in een ‘eend’ met vleugels.
K Had al een beetje geoefend met Google Earth maar dit is toch wel een hele aparte ervaring.
Wat mij het meeste opviel?
Dat mijn tweede buurman zo’n blokhut in zijn tuin heeft staan.

Smakelijk kerst!

Foto's op fotolog

3 reacties:

  • Heb je ook een link naar de foto's?

    Door Anonymous Anoniem, Op 12:55 p.m.  

  • He Pebbe op de startpagina van www.alexvissering.nl staat een link

    groet Jaap Vissering

    Door Anonymous Anoniem, Op 2:55 p.m.  

  • bedankt voor je cd met foto's.
    We doen het nog eens dunnetjes over.Mooi verslag trouwens.Groet'n Ronnie Schmitz

    Door Anonymous Anoniem, Op 6:48 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage