Alex Vissering

donderdag, augustus 31, 2006

Gerard

Als je muziek kunt maken ben je een bevoorrecht persoon, vinden de mensen.
Dat is ook zo natuurlijk maar daar koop je niks voor als je je huis wilt verbouwen.
Ik heb een klussenbedrijf ingehuurd die mijn keukentje verbouwd tot een luxe woonkeuken met openslaande deuren op het terras.
Op het eerste gezicht en volgens de TV ongeveer een dag werk.
Nadat wij onze plannen kenbaar hadden gemaakt schatte de klussenman het totale project op ongeveer 3 á 4 weken.
Het calculeren van een verbouw heeft nogal wat voeten in de aarde en de post “onvoorzien” is hier een belangrijk item.

Daarnaast vergt het uitzoeken van een keuken, de kleur van alles en het kenbaar maken van jou wensen veel overleg en werkbesprekingen.
Dan is het zover….
Ubbens, het plaatselijk bouwmaterialen bedrijf komt voorrijden met grote vierkantige zakken zand, balken en pallets vol zakjes en pakjes.
Het gaat beginnen.

Reeds voor de bouwvak hadden ze een gat achter het huis gegraven en nu staat daar mijn klussenman met een echte klussenmannenbroek aan stenen te stapelen.
Geweldig wat er dan gebeurd.
In een dikke week staat er ineens een gebouwtje aan je woning vast met dubbele terrasdeuren en achter je huis is het één groot milieu delict , zoveel troep, puin en andere rotzooi ligt er.
Als ik ernaar kijk bekruipen mij de kriebels.
De grieze lopt mie over de graauwe, zok mor zeggen.
Een paar telefoontjes en iemand anders is daar, tegen betaling, weer blij mee.
Tijdens zo’n verbouwing kijk ik goed rond, natuurlijk.

Die Gerard hè, heeft ie op een klussenschool gezeten? Nee.
Hij kan alles met z’n handen, hij timmert, oppert, metselt, hij doet installatiewerk en daarnaast is het ook nog n leuke kerel om mee te ouwehoeren.
Vraag ik mij af, is er klussenmannenoverleg?
Doen ze aan kartelvorming?
Storten zij dubieuze debiteuren in een betonvloer?
Is hij als hij vijftig jaar is niet hartstikke kapot?
Als je muziek kunt maken ben je een bevoorrecht persoon, Vissering!
Knoop dat goed in je oren!

Nu de keuken nog.

1 reacties:

  • Leuk hoor,ik lees dit verhaal krijg spontaan zin in klussen!
    Ben even rustig gaan zitten tot
    het gevoel weg was!
    m.v.g,monet zoon van abert

    Door Anonymous Anoniem, Op 5:06 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage