Alex Vissering

zondag, oktober 01, 2006

Geluk

Hai, hai, hai.
De verbouwing van huize en keuken Vissering nadert zijn voltooiing.
Waar ooit een asbest schuur en een zinkplaten met klimop overdekte garage stonden bevinden zich nu een degelijke houten schuur met werkbank en een terras van 160 vierkante meters aangelegd met een genuanceerde getrommelde steen in de kaleure “Indian summer”.

Gisteren hebben we een schutting geplaatst van larix schaaldelen en Frans is met de keuken zover dat we weer water hebben en dat de afwasmachine kunnen gebruiken.
Hosanna! Afwassen in het bad is leuk om te vertellen maar niet leuk om te doen, aldus mijn vrouw.
Koken in een kampeerbus netzo. Tijdens de vakantie is het geen probleem maar om altijd stampot mous in een camper te maken? Nee!

We denken stiekem al na over de herinrichting van ons terras.
Er moet een overkapping komen waar we onder kunnen zitten als de zon schijnt of als het regent.
Het nostalgische granieten aanrecht zal daar op de een of andere wijze zo geplaatst worden dat we een outdoor kitchen hebben, maar ook weer niet zo dat het te lijkt.
Snap je wat ik bedoel?
De inkijk in de tuin vergt nog veel hersengeknapper en werk.
De buxus, taxus en wat raar dennengedoe heb ik ter dood veroordeelt wat betekent dat ik een open blikveld op mijn oude appelbomengaard wil.

Ook ga ik het volgende experiment uitvoeren.
Het standaard nestkastje voor de koolmees en pimpelmees haal ik uit mijn tuin.
De truttige rococo en neo classicistische vogelonderkomentjes waar elk dierenparadijs tegenwoordig mee adverteert krijgen geen kans in mijn tuin.
Weg met gedoe.
k Zag laats al een vogelhuis met puntdakje met de tekst: “Alleen voor vogels”.
Dank je de koekoek. Ziet u zich mij al voor u. Op een Hema trappetje probeer ik me in een gaatje van een vogelhokje te wurgen.
Nee, de brand erin! Weg ermee!

Volgende week ga ik op de muziekrommelmarkt in Ibbenbüren oude klankkasten van gitaren opkopen om die vervolgens te voorzien van een gat zo groot als een ouderwetse gulden of knaak.
Deze hang ik in mijn tuin aan de bomen om zo mijn vogelvrienden te voorzien van een ruim muzikaal onderkomen.
Als dan in het voorjaar de eerste koolmezen, keudeldoemkes, sprutters of huusmussen de eerste tonen van : “Yesterday, all my troubles are so far away” of : “Always on my mind” ten gehore zullen brengen, zal ik mij neerstorten op de genuanceerde stenen achter mijn huis en zal ik waarschijnlijk in tranen uitbarsten….

Van geluk, wel te verstaan....

1 reacties:

  • hee!
    lament uit een zuidelijke stad, zet je schrap: er is een nieuwe winkel geopend, een petshop. wat je daar kopen kunt? halsbandjes met diamantjes voor de arme dieren. een heus nachtonderkomen met een bontrand. jasjes, met mouwen voor de viervoeter.
    petshop of prutwinkel ...
    liever dan toch een vogelflat van george blokker!
    brr, eng heh?

    Door Anonymous Anoniem, Op 3:30 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage