Alex Vissering

vrijdag, februari 09, 2007

Ik snap heel veel dingen niet.

Ik snap heel veel dingen niet.
Ik begrijp niet waarom gemeente Bellingwedde en de gemeente Vlagtwedde geen pogingen ondernemen om ondanks verschillen in meningen en financiën te komen tot één grote gemeente Westerwolde.

We willen eigenlijk niet opgeslokt worden door respectievelijk Winschoten en Stadskanaal en toch besluit Bellingwedde dan weer groots om zelfstandig te blijven terwijl het hele kader met de VUT is en ze afhankelijk zijn van samenwerking.
Wel is hier nou gek den?

Ik snap heel veel dingen niet.
Wat mij van het hart moet voordat ik er wakker van ga liggen is het rumoer rond de diverse reorganisaties binnen de verschillende overheden zoals gemeenten, waterschappen en hogere overheden.
De sectorhoofden bij de gemeentes worden door een snelle gemeentesecretaris met totaal geen voeling voor de mensen en hun gebied weggeorganiseerd, er worden voor veel geld managers of directeuren aangenomen en het gevolg is dat er met een paar jaar er toch een herindeling aan zit te komen met de betreffende reorganisaties. Dus, kapitaalvernietiging.
Wacht dan even!

Ik snap heel veel dingen niet.
Ik ben sinds jaar en dag muskusrattenvanger bij de provincie Groningen.
Wij zijn zo’n beetje de laatste der Mohikanen want alle Muskusrattenvangers van Nederland zijn ondergebracht bij de waterschappen.
Moet ik niet aan denken.
Logge bureaucratie.
Als je als leidinggevende bij het waterschap wel een sociaal hart in je pokkel hebt word je weggebonjourd met een afscheidsreceptie en een gouden handdruk.

Instellingen met veel te veel kaderpersoneel, totaal geen oog van wat er op hun werkvloer gebeurd vriendjespolitiek en een democratische waarde van nul komma nul.
De bekende omgekeerde piramide.
Heeft u gestemd met de waterschapsverkiezingen? Dat bedoel ik!
De lijst met kandidaten zijn, met een enkele uitzondering, uitgerangeerde wethouders, directeuren en mensen die op andere manieren in de politiek gestrand zijn.
Er is weer sprake van dat wij, de rattenvangers van de Provincie naar het waterschap gaan.
Wordt het niet eens tijd om de waterschappen als onderdeel van de Provincies in te lijven?
Kunnen wij nog mooi even blijven zitten en alles lost zichzelf op, zonder externe graaiers en koekenbakkers.

Wij, de Muskusrattenvangers kunnen dan een paar centen meer verdienen en ik weet ook wel dat wij geen recht hebben op gouden handdrukken, premies of polissen maar dat hoeft ook niet.
Mijn collega’s en ik willen gewoon graag prettig werken, boodschappen doen met t vrouwtje en de hypotheek betalen.
Ik snap heel veel dingen niet.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage