Alex Vissering

vrijdag, maart 23, 2007

Noordmannen

Dit is voorlopig het laatste stukje in het ABNederlands.
Per 1 april ga ik met Okkie Smit een nieuw radioprogramma op de zondagmorgen presenteren.
Van 8 tot 11 zijn wij Noordmannen op radio Noord en duiken we overal in Groningen op.
Het is een radioprogramma op locatie.
De natuur, streektaal, cultuurhistorie staan centraal en we nodigen iedere week een paar gasten uit.
Mijn stukkie op mijn weblog ga ik in het Grunnegers doen en ik lees het ook voor in het programma.
Dus vanaf april gaat Vissering plat op de radio en op de site en jullie mogen natuurlijk reageren!
Mijn weblog blijft dus bestaan en ik zal wekelijks een bijdrage schrijven.

In Noordmannen is veel muziek te horen en Okkie en ik zullen ook muziek draaien die bij ons nostalgische herinneringen oproept. We laten elke week een plaat horen die wat ons betreft een beetje aandacht verdient.

Maar onze gasten, daar draait het om alhoewel ik wel hoop dat we af en toe over een dikke pad, een kudde hooglanders of een torenvalkje zullen struikelen.
Lekker kloetjeklaaien en struuntjen op de zondagmorgen met twee kwajonges op leeftijd.
Elke hoofdgast doet met Noordmannen ‘de rugzak’.
We vragen de hoofgast enkele zaken mee te nemen die hij of zij in de rugzak zou stoppen indien hij of zij voor een tijdje zijn vertrouwde omgeving zou moeten verlaten.
Welke dierbare spullen neem je mee?
Met deze rubriek willen Okkie en ik onze gast uit de tent lokken.
Wordt het een confronterend of luchtig gesprek?

We gaan heel Groningen door.
Geen tange, wierde, molen of pingo zal vanaf 1 april veilig zijn voor de Noordmannen.
Dus elke zondagmorgen van 8 tot 11.
Enne vanoaf aander weke dizze schrieverij in t Grunnegers.
Zo, eem noar de winkel n goie wekker koopn….

1 reacties:

  • En kom'm joe ook nog wel in stad, dan?

    Door Anonymous Anoniem, Op 7:51 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage